Taitava myyjä löytää tilaisuuksia mistä vain – ICT Picten kumppanitarina

kumppanitarina

Taitava myyjä löytää tilaisuuksia kaupantekoon mistä vain, kun osaa pitää silmänsä ja korvansa auki. Tämän tietävät hyvin Kari Aaltonen ja Teemu Henttonen, jotka tekevät myyntityötä DialOk:n kumppaniyritys ICT Picten riveissä.

Yksi yhteisistä asiakkuuksistamme löytyi aivan sattumalta.

”Kari meni erääseen myymälään käymään asiakkaana ja havaitsi, että myymälässä soi jatkuvasti puhelin, johon kukaan ei ehdi vastata. Heräsi ajatus, että tälle yritykselle voisi ehdottaa takaisinsoittopalvelua. Lyhyt esittely myymäläpäällikölle herätti innostusta, ja erilaisten vaiheiden kautta DialOk:n palvelut saatiin käyttöön ketjun ensimmäisiin myymälöihin. Yhteinen asiakkuus on kasvanut matkan varrella ja on nyt laajennettu kattamaan kaikki toimijan myymälät koko Suomen laajuisesti”, Henttonen ja Aaltonen kertovat.

Yhteisiä hyötyjä kumppanuudesta

Kumppanimyynti on yhteistyötä, joka hyödyttää paitsi kumppania ja DialOk:ta, myös yhteistä asiakastamme. Kumppanuuden ansiosta asiakkaille voidaan tarjota välitöntä, henkilökohtaista palvelua ja asiakkaan kanssa yhdessä suunniteltuja, aitoa lisäarvoa tuottavia ratkaisuja.

Kumppanimyynnissä osaamisalueiden ja voimavarojen yhdistäminen hyödyttää asiakastamme.

”Kumppanimyynnissä osaamisalueiden ja voimavarojen yhdistäminen hyödyttää asiakastamme. Kumppanimyyjät säilyttävät itsenäisyytensä ja voivat myydä sillä tavalla kuin heille parhaiten sopii, mutta me DialOk:lla voimme tarjota parhaan tuen koko prosessin ajan. Tässä tapauksessa yksi plus yksi on enemmän kuin kaksi”, kertoo DialOk:n toimitusjohtaja Risto Apell.

Kumppanuuden ansiosta ICT Picte pystyy tarjoamaan asiakkailleen laajan valikoiman erilaisia palveluita DialOk:n ja sisaryrityksemme Line Carrierin palveluvalikoimasta. Taustalla toimii konsernimme asiakkuudenhoito- ja toimitusorganisaatio, joka huolehtii palveluiden teknisestä toteutuksesta ja käynnistämisestä. DialOk hyötyy, kun ICT Picte huolehtii myyntityöstä, lisämyynnistä ja asiakkuuden kehittämisestä.

Kari Aaltonen ja Teemu Henttonen kehuvat erityisesti välitöntä, tasapuolista yhteistyötä.

”Me jälleenmyyjinä koemme olevamme olennainen osa DialOk:n porukkaa. Kaikista kehitysehdotuksista voidaan puhua avoimesti ja linjat ovat auki suoraan johtoon, toimitukseen ja asiakkuudenhoitoon. Se hyödyttää asiakasta, sillä todellinen työ alkaa vasta kauppojen solmimisen jälkeen. Asiakkuuden ylläpito, kehittäminen ja asiakkaan tarpeiden kuunteleminen varmistavat asiakaspysyvyyden”, Henttonen ja Aaltonen sanovat.

Valmiit prosessit ja taustatuki vauhdittavat kumppanimyyntiä

Yhteistyö DialOk:n ja kumppanin välillä on tiivistä. Prosessi alkaa jo potentiaalisten asiakkaiden prospektoinnista.

”Jälleenmyyjät saavat hyväksi havaitut prosessimme toimintansa tueksi. Ensimmäisen vaiheen tuki muodostuu siitä, että meillä on DialOk:lla laaja tietotaito sekä resursseja myynnin tukemiseen. Voimme ideoida ja sparrata yhdessä kumppaniemme kanssa, miten parhaiten päästä sisälle asiakkaiden päättäviin pöytiin. Tarvittaessa voidaan tarjota myös materiaaleja, markkinointitiimin osaamista, myyntivalmennusta tai teknistä asiantuntijuutta”, kertoo Risto Apell.

Kun asiakastapaamisista päästään tarjousten tekemiseen ja sopimusten solmimiseen, tukee DialOk:n tiimi palvelun speksaamisessa, hinnoittelussa ja esitietojen keräämisessä. Palvelun käyttöönotto tehdään yhdessä DialOk:n Customer Success Manager-tiimin ja vastauskeskushenkilöstön kanssa.

Meille on kunnia-asia olla asiakkaalle aina tavoitettavissa.

Risto Apell ja ICT Picten tiimi ovat yhtä mieltä siitä, että varsinainen työ alkaa vasta sitten, kun asiakkuus on alkanut.

”Meille on kunnia-asia olla asiakkaalle aina tavoitettavissa. Haluamme pysyä perillä heidän arjestaan, ei vain myymässä vaan myös auttamassa ja kehittämässä palveluita yhdessä heidän kanssaan. Todellinen arvo asiakkaalle syntyy siitä, että me todella tiedämme miten heillä menee ja ymmärrämme asiakkaan liiketoimintaa. Myynnin jatkuva mukanaolo asiakkuuden aikana auttaa yhdessä löytämään taitekohtia, joissa lisäpalveluiden avulla voidaan aidosti kehittää asiakkaan liiketoimintaa tai asiakaskokemusta paremmaksi”, kiteyttävät Aaltonen ja Henttonen.


Tutustu sekä Line Carrierin palveluihin että DialOk:n palveluihin. Laajennamme jatkuvasti kumppaniverkostoamme, ota yhteyttä, mikäli haluat kuulla lisää kumppanuudesta.